Sztori, történet

Egyiptom Sakkvilágbajnokság – Day 2.

A második nap történései

A második nap végül szabadnap lett, tehát mondhatnám azt is, hogy ez a nulladik nap Day 2. Az egyiptomi szervezők több helyen nem állnak a helyzet magaslatán… így az első szabadnap után rögtön a második is az lett. A magyar csapat ezt üveghajós tengernézéssel, fürdéssel és technikai értekezlettel, majd közös megbeszéléssel töltötte.

Még mielőtt belevágnék a nap felelvenítésbe, gyorsan elmondom, hogy megérkezett az utolsó család is, Szakolczaiék. Sajnos, ahogy az várható volt, ők sem tudtak az ígért és lefoglalt Concorde Hotelben szállást kapni – ahol a többi magyar is van. Sőt, ők még ráadásul rosszabbul is jártak, mint Kiss Gergőék: a hosszú tortúra után (transzfer egy órát késett, két szállodában se volt hely…) végül egy sokkal rosszabb szállodában kaptak szobát. Mondhatnánk azt, hogy örüljünk, hogy legalább szoba lett, de ez a fanyar humor picit sem ülne, ugyanis rengeteg pénzt fizettek ők is azért, hogy jó legyen! Reméljük, hogy egy sors egy szép eredménnyel kárpótolja őket!

Közös üveghajós tengernézés

A csapat 8.30-kor reggelizett együtt – vagyis azok, akik a Concordeban vannak. Gergőék átjöttek, majd mentünk Szakolczaiék szállodájába, aztán pedig a tengerpart következett. Azért a közös kisbuszos utazásról egy képet is sikerült lőni:

Buszozás Egyiptomban

A tengerpart fele érkezve előkerült Gergő „egy régi haverja”, valami egyiptomi fickó, aki mondta, hogy segít nekünk a Glass Boat projectben. Bevezetett minket egy partszakaszra, ahol azt mondta, hogy a kb. egy órás program ára most nagyon kedvező és „csak nekünk…” (lol): 10 Euro felnőtteknek és 5 Euro a gyerekeknek. Végül a teljes összegből még sikerült 10 Eurot lealkudni, így úgy éreztük, hogy akár jó is lehet az üzlet. A hajó érkezéséig még kellett várni 20 percet, addig a gyerekek rögtön nekiálltak fürcsizni a parton.

A hajó várakozásáig a gyerekek egyből a tengert választották

A hajós utazás egyébként szerintem nagyon jó volt és a gyerekek is nagyon élvezték! Láttunk sok érdekes halat, koralt, nevettünk és ámultunk együtt nagyokat!

Üvegahajó
A legkisebbek középre is bemehettek picit
A hajó tetején

Közbiztonság

A közbiztonságról még nem beszéltem. A háborús helyzet miatt többekben (bennem is) felmerült a kérdés, hogy egészen közel vagyunk a „tűzhöz”… Jó döntés-e most idejönni. Végül itt vagyunk és el tudom mondani, hogy Sharm El Sheikben semmi gond. Szinte minden sarkon rendőr van, bizonyos helyeken katonai egység is és a hotel, üdülő részeket kimondottan védik – legalábbis ezt az érzetet keltik. Szóval a mostani tapasztalataim szerint jó döntés volt jönni!

Ebéd, délutáni fürcsi

A magyar delegáció nagyon jól működik közösen, eddig szinte minden étkezést nagyjából teljesen együtt sikerült megoldani! Jó a csapat! 🙂

Együtt ebédel a magyar delegáció egy része

A hajós kirándulás, majd az ebéd elfogyasztása után a csapat nagyobbik része a tengert és a fürcsit választotta. Gergő megkért, hogy menjek vele a technikai értekezletre, így én ezt kihagytam.

Technikai értekezlet

17.00-ra tervezték a technikai értekezletet. 16.30-kor kellett volna jöjjön a transzfer a hoteltől. Ez is olyan egyiptomi módra jött, vagyis nem jött! 17.10-kor még sehol nem volt… A svájci, finn, mongol, lengyel, kínai, szíriai vezetőkkel együtt mosolyogtunk, hogy ezt se sikerült megoldaniuk a szervezőknek… egyébként ők is elmondták, hogy a csapatuk tagjai minimum kettő, de inkább három hotelre szakadtak szét. Tehát nem csak velünk toltak ki…

Végül jött a transzfer és bár kicsit kellett küzdeni a helyekért, de eljutottunk a verseny helyszínére. (Persze ez is változott: a gyönyörű THE FIRST TONINO LAMBORGHINI CONVENTION CENTER helyett az International Youth  and Sport Cityben leszünk. Lényegében mint egy városi sportcsarnok. :). 20 perc buszos utazásra van a Concoredtól.)

A verseny helyszíne
Táblák
VB logó meg a Peti bácsi 🙂

A technikai értekezleten hangsúlyozták, hogy nagyon fontos a biztonság és ezért mindent megtesznek. A játékosok külön biztonsági kapun és ellenőrzésen fognak átmenni, a szülők, kísérők szintén. Az első 5 percben lesz lehetőség fényképezni, majd utána minden kísérőt kiküldenek és csak azok jöhetnek vissza, akiknek van beléptetője. (Minden játékos mellé egy kísérő, edző, vagy szülő kap ilyet!) Nekünk hét játékosunk van, tehát heten lehetünk bent egyszerre. Készítettem róla egy kis videót, hogy a kísérőket vajon hova fogják beengedni… Meg fogtok lepődni! 🙂

Hát igen, ez szerintem se a legjobb ötlet… lesz ott zaj! Viszont kihangsúlyozták, hogy ez egy privilégium és ha bármi gondot látnak, akkor ki fogják tiltani a kísérőt. Illetve fontos, hogy a kísérők az első 5 perckor vihetnek csak be telcsit, fényképezhetnek, majd utána pedig már csak minden elektronikai eszköz NÉLKÜL jöhetnek csak vissza!

Ez egyébként a játékosokra az elejétől kezdve igaz. Sőt, amiket még nem vihetnek be: ANALÓG órát (!), szendvicset… de például már csokit, vizet, kekszet igen. Illetve ha a szülő a gyereknek akar adni mondjuk szendvicset, akkor a bírói asztalnál a segítőnek kell ezt odaadni, aki parti közben odaviszi a játékosnak. Azonban itt megjegyezték, hogy ebéd után leszünk, szóval nagy szendvicsezés ne legyen 🙂

Belépőkártya

Érdekesség még, hogy a játékosokat wc-ről jövet bármikor szúrópróbaszerűen ellenőrizhetik test szkennerrel. Kihangsúlyozták, hogy náluk mindenki egyenlő, és egy humanitárius vezető biztosítja, hogy tényleg véletlenszerűen fog menni az ellenőrzés. Felhívtuk a figyelmet a gyerekeknek, hogy úgy menjenek el mosdóba, hogy ez lehetséges, és hogy ezzel a leendő időveszteséggel is számoljanak!

A magyar delegáció kapcsán egyedül Nagy Norbinál kellett változtatni, ugyanis még ÉLŐ nélkül szerepelt. Javítottuk 1413-ra, leadtuk, és reméljük, hogy a javítást sikeresen el is végzik 🙂

Transzferek

Transzferek kapcsán még elmondták, hogy a fordulók 15.00-kor kezdődnek, a transzferek 14.00 és 14.10-kor indulnak a hotelektől. Visszafele pedig 30 percenként fognak járni. (Kíváncsi leszek…)

Játszmák beszerzése

Érdeklődtünk, hogy lesz-e bármilyen platform, ahol a játszmák elérhetőek lesznek. A válasz az volt, hogy a teljes verseny 60 tábláját közvetítik élőben, a többi kapcsán meg mindent megtesznek, hogy valamilyen formában és valahol elérhető legyen. (Fogadjunk egy kicsi sportszeletben, hogy nem sikerül nekik… 🙂 ).

Korcsoportonként ahogy néztük az első 12 tábla, vagy az első 6 tábla fog élőben menni. (Valszeg a nagyobb létszámokban lesz 12 tábla, a másiknál pedig 6.)

Elmaradt megnyitó?

Az elmaradt megnyitóra rákérdeztünk. A válasz hihetetlen volt: nem tudják még, hogy mi lesz holnap… 14.00-kor jöjjünk a transzferral és kiderül! Olyan jó ez a szervezés… (Ja, nem!)

A technikai értekezlet után a Concorde recepcióján ültünk össze, hogy mindenkinek elmondjuk mindent, illetve a kérdésekre válaszoljunk. Szakolczai család pedig írásos formában kapta meg és Gergő beszélt is velük telefonon.

Végezetül itt hagyok egy képet Egyiptom utcájáról vasárnap 11 óra körül. Fogalmazzunk úgy, hogy ebben az iszonyat melegben nincs az a nagy tumultus 🙂

Sharm El Sheikh utcáján vasárnap 11 körül

Átvertelek :), mert még nincs vége, ugyanis Nagy Norbi támogatóival búcsúzom mára. (Hálás köszönetünk nekik!)

Folytatás holnap, immáron sakk-kal is!

Gál Péter (sakkoktató)

Akik nélkül Nagy Norbiiék most nem lehetnének Egyiptomban. KÖSZÖNJÜK!